Misschien kan het Bart geen lor meer schelen dat hij de hele media in diskrediet brengt?

Stakingen bij NMBS: wie is er eigenlijk de dupe?!

Hey Bart, heb je bovenstaande afbeelding bekeken? Een realiteit voor de mensen die elke dag sporen en deze dag weer en massa zullen ontsporen.  Dagelijkse vertragingen en treinen die worden afgelast: No problem! Een vermindering in het aanbod? Moet kunnen. Allez ja, zolang ze mij niet persoonlijk raken natuurlijk.

Zo denkt de modale reiziger blijkbaar, en zo denk jij dus ook.

Treinreizigers zijn door deze apathische manier van denken, eigenlijk de dupe van hun eigen houding Bart. En als jij er één bent, dan ben jij dus mede schuldig. Nee sorry, eigenlijk heb jij meer boter op je hoofd dan al je dagelijkse medereizigers. Want jij Bart hebt de kracht om iets te veranderen in de geesten. Jij zou kunnen schrijven dat het toch Godgeklaagd is, al die liberaliserende maatregelen die steeds weer ten koste gaan van de reiziger. Jij had kunnen reageren op Jo Cornu toen hij zei dat de vakbonden de financiële situatie van de NMBS onbelangrijk vinden. Het enige dat jij, beste Bart, had moeten doen was antwoorden: ”Nee meneer Cornu, vakbonden vinden dienstverlening het belangrijkste.”

En je had ook kunnen antwoorden op de vele politieke leugentjes die het publieke debat worden ingeschoten. Over de ritten van en naar het werk, de verlofdagen en weet ik wat nog allemaal. U had als journalist misschien enkele mensen die, vanuit de praktijk op de werkvloer, deze leugens ontkrachten kunnen interviewen. Hun kant van het verhaal eens belichten.

Maar niets van dat alles hé Bart. Nee hoor, lekker meedoen met de massa en ze zelfs nog wat mee ophitsen.

En weet je wat het ergste is? Dat is de manier waarop mensen als jij dan blijkbaar denken over de mensen die hen alle dagen vervoeren. Dat zijn blijkbaar geen mensen, hun problemen zijn de uwe niet. Jij wil op tijd komen en zij moeten daar maar voor zorgen. Ten koste van wie of wat, dat maakt u juist geen reet uit. Als u maar geholpen bent, is het niet: “Meester Bart”.

Welnu, de minimale dienstverlening die een treinreiziger deze dagen zou moeten hebben is dankbaar zijn voor al die mensen die hen dagelijks, op de meest ondankbare manieren, diensten proberen te verlenen. Dat jullie eens nadenken over de invloed dat een besparing van drie miljard zal hebben, alsook de duizenden jobs die hierdoor verloren gaan. Of de medische gevolgen van het langer werken in een sector waarin al veel flexibiliteit zit. Teveel zelfs!

Hoe triestig is het wel niet dat net jij, iemand van de media die blijkbaar veelal de trein neemt, geen blad voor de mond neemt als vakbonden in het verzet gaan, maar tegelijkertijd wel doodstil blijft voor de andere kant van het verhaal. Maar ja, misschien zit jij er wel geen lor mee in dat ook jij de media in diskrediet brengt?

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Leave A Comment?

U bent geen robot, toch? * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.