Bart De Wever is een (vervoer) idioot!

Ja kijk, ik heb altijd kritiek gehad op PJ, de vluchteling van Genk. Echter niet zozeer op de keuzes die hij maakte, dan wel op diegenen die hij niet maakte. Wekelijks dwaal ik rond in A en al decennia lang is het goed vertoeven in het oude stadsgedeelte. Zijn verdienste. Een stad zonder schietgrage maffiosi. Vandaag wél een realiteit, die afrekeningen in het milieu. Het gevolg van keuzes.

Maar vandaag gaat het hier over mobiliteit. En de sossen – eigenlijk is het sociaaldemocraten –  deden hun duit in het zakje! De as van het centraal station tot aan de kaai werd autoluw: top! Het veloke deed zijn intrede en spoorde de sinjoren en pagadders aan tot fietsgebruik: top! Trein en tramverbindingen waren onderdeel van een visie, en de haven kreeg van haar uiterste punt een fietspad tot in het centrum van de koekenstad. Opnieuw: “Top!”

En toen kwam BDW: “De idioot!”

Je kan en mag een politieke visie hebben maar je moet als politieker ook kunnen bijsturen indien nodig. Om nu, na 48 jaar, eens voor één keer de metro te pakken en algemene stoef uit te roepen: “Niet zwanzen he!” Het aantal verbindingen daalde, net zoals het aantal trams per uur. Voor BDW vertelde de bollekes ons wanneer er een tram kwam, nu vertellen de borden ons steevast wanneer een tram te laat zal zijn. Zowat elke keer dus, op elke dag van de week. Een tram op tijd is zowaar een unicum. Neen Bart, uw openbaar vervoer is van den hond zijn kloten, veel slechter dan onder PJ  en dat is uw schuld.

(Als BDW alles op de sossen mag steken mogen wij alles op hem steken)

BDW en zijn krawaten pleitte in hun verkiezingsbelofte voor koning auto. Meer wagens in A, een absolute must. Het was typerend voor politici die weinig tot nooit in A rond dwalen, net zoals voor hun kiezers. Wereldvreemd en vervuld van holle slogans. En het werkte want daags na de overwinning begon de miserie in A. De ondergrondse parking aan de Eiermarkt herbergt sindsdien met de regelmaat van de klok auto’s tot aan de Boerentoren. File waar er nooit file was! Enkel idioten zagen dat niet, dat probleem. En dan moesten de werken nog beginnen in en rondom A.

Visie op mobiliteit

Nadat de sossen verantwoordelijk waren voor het uitbreiden van het openbaar vervoer, het aanleggen van extra fietspaden, de introductie van het vloke en het autoluw maken van de as centraal station tot aan de kaai was het aanleggen van parkeerplaatsen buiten de stad, met extra investeringen van openbaar vervoer de logische volgende stap. Maar neen, alle voorgaande keuzes vlogen in de vuilbak, koning auto moest terug regeren dixit BDW. Idiotie ten top. Beeld u in, een pot vol M&M’s. Die zit vol. BASTA! Dan komt BDW en die zet rond die pot wat extra potjes, voor extra m&m’s. Geweldig hoor, er is plaats voor extra m&’s rondom, maar in de grote pot blijft het vol. Er is geen plaats voor die extra’s. Nu niet, morgen niet, nooit niet!  Enkel idioten zorgen voor extra potjes.

Visie op gezondheid

Simpel: extra wagens = extra uitstoot = extra dodelijke slachtoffers. Je moet met andere woorden nogal een idioot zijn, of iemand die niet in het centrum woont en voor wie de gezondheid daar eigenlijk een bijzaak is om te kiezen voor méér uitstoot.

En nee, de LEZ-zone die niet bestaat voor koning auto met centen zal daar weinig tot niets aan veranderen.

Visie op terrorisme

Londen, Nice en zatte chauffeurs op de Meir. Je moet toch nogal een idioot zijn om in deze tijden vol te houden dat koning auto in je stad moet zijn. Om openlijk te kiezen om meer mogelijkheden te verschaffen aan terroristen dan minder.

Visie, er is geen visie

Er is enkel narcisme, van iemand die nooit zijn ongelijk kan toegeven. Die nu honderden miljoenen euro’s de vuilbak in smijt en u daarvoor laat betalen. Voor keuzes die hoe dan ook mensenlevens zullen kosten. En daar is hij dan nog trots op ook.

Dan ben je een idioot.

Spread the love
  • 284
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    284
    Shares

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.